Geert, Frank en Hanneke op reis naar het andere eind van de wereld. Eerst even Langkawi (Maleisiƫ) voor de broodnodige rust, daarna een fikse rondtocht in Australiƫ. Via deze site komen reisverslagen, kunt u reacties geven, het reisschema volgen etc.. Geniet mee met ons!

Monday, November 13, 2006

Cairns

Na een prima vlucht in Cairns aangekomen. Onze overburen hadden het City-hotel aanbevolen maar we hadden niet het hele adres opgeschreven. Blijkt dat er meerdere varianten zijn. Geen van alle voldeed aan de omschrijving. Toen maar een hotel vanaf de achterkant van een magazine geplukt. Zag er duur uit maar een telefoontje bracht uitkomst. Helemaal niet. En wat een mooi hotel. Midden in Cairns, mooie kamers. We hebben nu maar weer eens 2 kamers geboekt, voor de privacy. Niet dat iemand van ons zich daaraan stoort (of het gebrek eraan) maar goed, twee dagen ieder voor zich is ook goed. Een heerlijk zwembad erbij ook, en daar kwamen we 2 Belgen tegen die voor de volgende dag al een trip naar het Great Barrier Reef geboekt hadden. Wij snel even de folder nagekeken, zag er goed uit, en maar gelijk voor de volgende dag geboekt. Heerlijk gegeten en geslapen.

De volgende dag moesten we om 7.30 uur op de pier zijn. Het weer in Cairns was bewolkt, maar een heerlijke temperatuur, zo'n 28 graden. Na wat instructies het rif op. Eerst een reis met de boot van zo'n 1,5 uur, daarna overstap in een glasboot zodat je over het Koraal vaart en het goed kunt zien. Haaien, koraal, vissen, prachtig! Daarna werden we op een heel klein wit strandje midden in de oceaan afgezet, idioot gewoon. Leek wel een toneelstuk. Vandaar uit de flippers aan, maskers op en zelf snorkelen. Wat mooi. Alle drie hebben we enorm genoten. Toen in de boot, op weg naar de volgende plek en weer gesnorkeld. Het water is heerlijk, het zicht geweldig en wat een luxe. Echt heerlijk. De dag ging zo door, met een heerlijke lunch, nog meer snorkelen en daarna de terugtocht, waarbij heerlijk hapjes en cake rondgebracht werden. 's Avonds met de Belgen (erg aardig) in de "stad" gegeten. Heerlijke tijd.

De volgende dag hebben we de camper opgehaald maar net te laat. Er stonden ongeveer 5 mensen voor ons te wachten. Uiteindelijk hebben we een auto meegekregen zodat we alvast boodschappen konden doen, en daarna stond hij dan klaar: onze "nieuwe" camper. Ook weer heerlijk. Net even anders maar praktischer ingedeeld. Daarna op weg naar het Daintree Park, een soort regenwoud net boven Cairns. Mooi om te zien. Eerst met de Skyway (een soort wintersportgondeltjes) omhoog naar Karunda, een plaatsje. Daarna met de Skytrain (een boemeltrein) weer omlaag. Daarna (het liep tegen de avond) doorgereden naar Ellis Beach, een prachtig stukje strand. Geweldig. Mooie camping aan dat strand, echt fantastisch. 's Avonds nog even gezwommen (in het zwembad) en toen naar bed.

De volgende ochtend vroeg een strandwandeling gemaakt, nog even gezwommen en toen door op weg naar Brisbane. 1700 km te gaan. gewoon gaan rijden, en 's middags hebben we onderweg weer aan een mooi strand geluncht. Daar waren netten in de zee gespannen voor de haaien en de kwallen dus ook heerlijk gezwommen. Toen door.

Dat was gisteren. Vanochtend op pad gegaan naar een oud goudmijnstadje. Mooi om te zien maar honderd inwoners en wat een oude zooi. Ook een paar verroeste oude T-Fords. Het weer is geweldig en warm. Vanmiddag niet al te ver doorgereden maar op tijd gestopt op een heerlijke camping met een geweldig zwembad. Echt heerlijk allemaal. Nog 1000 km te gaan.

4 Comments:

Hee luitjes,
Ik krijg steeds meer heimwee als ik jullie verhalen lees, zeker de Ghan.. geweldig he? Zei ik toch!!
Nou peopletjes, geniet er nog van. Hier is het redelijk herfstweer, veel blaadjes op de grond, bijna geen meer aan de bomen. De manderijntjes, taai-taai, walnoten zijn erg lekker en mijn house warming was druk!!!!!!!!!!!!
Tot gauw weer
Dikke knuffel, Nietje

Monday, 13 November, 2006

Anonymous Anonymous said...

Hallo allemaal, heerlijk om jullie verslagen te lezen.
Mijn zwager zit in Brisbaen, een lange fries van 2 meter, dus hou je ogen goed open. Hoop dat jullie het goed hebben, de lol spat van het scherm. Hier is alle hetzelfde, met bijzonder nieuws voor Geert, dr P vertrekt naar een andere werkplek!! Hieperdepiep hoera!
Groetjes,en veel plezier,
Joke.

Tuesday, 14 November, 2006

Anonymous Anonymous said...

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebt, ook de info van andere commentatoren(joke) wordt zeer gewaardeerd!!

Geniet er nog even van boys and girl!

Groeten van een zieke ErikS

Wednesday, 15 November, 2006

Hi guys,

Nou, terwijl de regen buiten klettert op de ramen is het heerlijk om jullie verhalen te lezen! Wat zijn jullie toch lekker aan het genieten. Mooi om te lezen! Heel veel plezier nog!!