Geert, Frank en Hanneke op reis naar het andere eind van de wereld. Eerst even Langkawi (Maleisiƫ) voor de broodnodige rust, daarna een fikse rondtocht in Australiƫ. Via deze site komen reisverslagen, kunt u reacties geven, het reisschema volgen etc.. Geniet mee met ons!

Thursday, November 02, 2006

Margriet en Jouke Jan (JJ)

Onze camper. Heerlijk ding!

Geert in de nieuwe Docklands, een nieuw gedeelte van melbourne. Tuurlijk kan Geert (bijna) nooit normaal op de foto.

Wij met opns drien voor een gedeelte van de Skyline van melbourne. In het echt nog veel indrukwekkender.

Na weer een heerlijk ontbijt bij Tineke (nogmaals hartelijk dank voor de goede zorgen en het gezellige verblijf) zijn we via een hele mooir route naar melbourne gereden. ten minste, dicht bij Melbourne. De route ging uiteindelijk door fantasische heuvels recht naar Lilydale, waar margriet en haar familie wonen. Daar aangekomen werden we heel enthousiast onthaald (ze kennen ons daar nog niet) en konden we gelijk op het balkon (groot!) plaatsnemen met een adembenemend uitzicht. Natuurlijk moest er direct daarna naar de paarden van margriet gekeken worden (ze is net zo gek van paarden als dat Han is) . Daarna hebben Margriet en Geoff ons meegenomen naar een restaurant helemaal boven op de heuvels, SkyHigh, met een geweldig uitzicht op Melbourne in de verte (zo'n 30 km weg). Vooral bij nacht met al die lampjes, erg mooi. De camper hebben we dusdanig kunnne zettenm dat die net voor hun huis kan staan, en behoorlijk recht. Dat slaapt wel net zo makkelijk!

De volgende ochtend weer een heerlijk ontbijt en geoff en Margriet hebben ons Lilydale en omgeving laten zien. Een winery, met rondleiding, verder een erg mooi park rondom het waterreservoir, en toen terug naar de paarden. De ene is drachtig en de andere oud, dus die was toe aan een massage. ??!! Nou dat doen ze in Holland niet zo snel, maar wij zijn ook kniepers met ons geld. Daarna heerlijke gelunchd en verder een rustig middagje. hanneke heeft mijn boek door de hond latren opeten 9zie had kennelijk honger) en 's avonds met ons allen gegeten. Ook gabby, de dochter van Willemien, was gekomen. leuk om zoveel " nieuwe" family te ontmoeten.

Daarna was het de volgende dag alweer tijd voor afscheid. Na een heerlijk ontbijt met margriet en haar familie op weg naar melbourne, waar we Jouke jan zouden ontmoeten. Met dank aan TomTom rechtsstreeks gereden en JJ stond al klaar. Ook leuk om hem na zoveel jaar (ca 26) weer eens te zien. Met zijn auto langs en door melbourne gereden, veel gezien. Daarna naar het dak van het Rialto gebouw, mety een fantastisch uitzicht over melbourne. Zodat je alles wat je gezien hebt in perspectief kunt plaatsen. Begin van de avond kwam Shiralee er ook bij. Eerts gezellig wat gedronken, waarbioj Geert en Frank middels een 3 minutes angel nog een massage midden op straat hebben gehad, daarna lekker naar een restaurant./ Een hele leuke avond. Met de campervan ook voor de deur van JJ was het weer een goede nacht.

De volgende dag, na het ontbijt, alweer tijd voor afscheid en door op weg naar Adelaide. Het weer was deze dagen iets minder, maar knapte eind van de dag altijd wel weer op (zo rond een uur of 2). Tegen de tijd dat we via de Great Ocean Road bij de 12 apostelene aankwamen was het weer mooi en helder. Mooie foto's gemaakt, lekker ter plekke even voor onze camapervanm zitten eten en daarna door richting Port fairy. Onderweg nog hele mooie vergezichten gezien, en natuurlijk foto's ne video genomen. Daar hebben we al heel wat van verzameld.
Toen kregen we2 telefoontjes. 1 leuk, 1 minder leuk. Frank kan verder bij SdB als Private Label Manager, dus dat is mooi. Maar hete andere telefoontje kwam van onze travel agent. Die belde om te zeggen dat de Gahn voor zondag (de treinreis) geannuleerd was als gevolg van schade aan de rails. Shit. Dus wij geprobeerd om een vlucht te boeken maar dat was niet zo makkelijk. Met de hulp van Jouke Jan hadden we een aantal opties, maar dat betekende via Perth of Sydney, en dan naar Alice Springs. Reistijd ca 5-8 uur en rond de 500-900 dollar! gr. Uiteindelijk hebben we vlucght van Adelaide naar melbourne kunnen boeken na vandaar naar Alice sSprings, waarna we nog steeds op tijd zouden zijn voor onze outback tour. Dus gelukt.

De volgende ochtend (gisteren) kregen we echter een telefoontje dat de trein toch doorging. Hoewel onze tickets non-refundable waren hebben we de situatie aan Quantas uitgelegd. Na een paar uur werden we opgebeld door de maatschappij en werd alles volledig terug gestort! Echt geweldig! Die dag verder via de kustlijn doorgereden naar Adelaide. Echt een hele mooi omgeving hier. Wat een natuur en wat een verschillende soorten landschappen. We zijn uiteindelijk geland in Mt Barker, vlakbij Hansdorf, op zo'n 30 km van Adelaide.

Vandaag de campervan opgeruimd, nu nog even wat zaken op het internet afhandelen (waaronder dit) en dan op weg naar de trein. Op weg naar de outback!

Hanneke verexcuseert zich voor alle spelfouten, maar het is een traag toetsenbord en er staan mensen te wachten, vandaar dat er nu geen " Hanneke-controle" op z it.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Geniet lekker van jullie vakantie (zo te zien lukt dat prima).

Groetjes uit Helmond op een grijze vrijdagmiddag,

Marieke, Elefiets en Guusje

Friday, 03 November, 2006

Lieve alledrie,

Wat leuk dat jullie Margriet en Jouke Jan ook hebben getroffen! Ik ben benieuwd naar hun foto's, want ik heb Margriet nog nooit gezien en JJ ook wel 25 jaar niet!(terwijl het toch ook mijn familie is!)Jouke Jan heeft 25 jr. geleden nog 3 maanden bij ons in huis gewoond! en dat vond ik toen ook erg interessant zo'n verre en leuke 'neef'! Veel plezier!! geniet ervan! tut Afke

Sunday, 05 November, 2006

groet
erik&marcel vanuit het nachtleven

Sunday, 05 November, 2006

Anonymous Anonymous said...

Wat leuk om jullie verhalen te volgen zo, weer eens wat anders dan de gsm... Zag het helemaal voor me, de camper richting Melbourne... mmm en nu zucht toch met de Ghan naar Alice... Mocht je Pete tegenkomen doe m dan de groetjes van me. Geniet er van.
Pas goed op elkaar en op jezelf.
(de zwarte slangen zijn heel snel!!)
Lof joe, knuffels Anita

Monday, 06 November, 2006

Anonymous Anonymous said...

He hallo, wat een heerlijke verhalen. Zo herkenbaar! Zou zo weer die kant in willen. Geniet er nog van. Ik geniet wel van jullie verhalen.
Groetjes Helma

Tuesday, 07 November, 2006

Anonymous Anonymous said...

Wat kunnen we ons veel voorstellen van de ervaringen van jullie. Vooral Sydney en de great ocean road. Graag zouden wij de foto's willen zien. Geniet nog vamn het prachtige Australie, wij genieten van de reisverslagen.

Groetjes, Albert, Roeletta en kids

Wednesday, 08 November, 2006

the photos are sensational,,

looking forward to seeing more,,